Urząd Miasta i Gminy Testowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.bip.alpanet.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część załączonych dokumentów może nie posiadać warstwy tekstowej - są skanami dokumentów.
- Część załączonych plików graficznych nie posiada opisów alternatywnych.
- Część załączonych dokumentów może nie posiadać prawidłowej struktury np. hierarchii nagłówków.
- Tabele w treści mogą nie posiadać nagłówków, opisów oraz identyfikatorów.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty PDF opublikowane przed 23 września 2018 r. mogą nie być dostępne cyfrowo.
- Nagrania wideo opublikowane przed 23 września 2020 r. mogą nie posiadać napisów i audiodeskrypcji.
- Niektóre treści dostarczane przez podmioty zewnętrzne, na które urząd nie ma wpływu, mogą nie być dostępne cyfrowo.
- Serwis zawiera mapy interaktywne, które są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności cyfrowej.
- Transmisje wydarzeń prowadzone na żywo nie zawierają napisów, co jest zgodne z wyłączeniami wynikającymi z ustawy.
- Niektóre dokumenty urzędowe dostarczane przez strony trzecie mogą nie spełniać wymagań dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Deklarację sporządziła firma ALPANET - Polskie Systemy Internetowe, 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 6B, NIP: 6491660707 (z wyłączeniem dostępności architektonicznej).
Oprócz tego, w celu zapewnienia pełnej transparentności, przeprowadziliśmy dodatkową weryfikację dostępności strony przy użyciu następujących narzędzi:
- https://wave.webaim.org/report#/https://www.bip.alpanet.pl/
- Stan na dzień:
- 0 błędów
- 0 błędów kontrastu
- https://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=
- Stan na dzień:
- 0 błędów
- 100% spełnienia wymogów dostępności
- https://validator.w3.org/nu/?doc=https%3A%2F%2Fwww.bip.alpanet.pl%2F
- Stan na dzień:
- 0 błędów
- 0 ostrzeżeń
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
- Lektor treści - możliwość odsłuchania treści strony
- Spełnienie standardu WCAG 2.1 na poziomie AAA - strona zapewnia wyższy poziom dostępności niż wymagany
- Wersja kontrastowa strony
- Wersja tekstowa strony
- Dostosowana wersja dla czytników ekranu
- Możliwość zmiany układu i rozmiaru czcionki
- Serwis przechodzi test przynajmniej trzema wyspecjalizowanymi walidatorami badania dostępności na stronie.
- Dodatkowe skróty klawiaturowe
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki. Oprócz tego, dla użytkowników przygotowane zostały następujące skróty klawiszowe:
- ALT + G - Przechodzi do strony głównej
- ALT + C - Wersja kontrastowa
- ALT + T - Wersja tekstowa
- ALT + N - Główne menu
- ALT + S - Szukaj w BIP
- ALT + I - Instrukcja obsługi
- ALT + Z - Zainstaluj aplikację
- ALT + L - Uruchamia lektora treści
- ALT + M - Mapa strony
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
- Imię Nazwisko
- Adres: 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 6B
- E-mail: biuro@alpanet.pl
- Telefon: (32) 67 000 97
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko
- Adres: 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 6B
- E-mail: biuro@alpanet.pl
- Telefon: (32) 67 000 97
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
---
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W sprawie tłumacza polskiego języka migowego (PJM) zapraszamy do Punktu Informacyjnego, gdzie w godzinach pracy urzędu można uzyskać szczegółowe informacje. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych. Dodatkowo, zachęcamy do kontaktu z urzędem drogą mailową lub telefonicznie, aby uzyskać wszelkie niezbędne informacje.